FAQ – často kladené dotazy
- Kdy lze podat přihlášku a z čeho se skládají přijímací zkoušky?
Informace o přijímacím řízení i termínech naleznete ZDE.
- Mohu poplatek za přijímací řízení uhradit bankovním převodem?
Ano, není nutné používat složenku. Jako doklad pak slouží vytištěné potvrzení o provedené platbě. Poplatek lze v případě osobní návštěvy uhradit v hotovosti na pokladně školy.
- Jaké jsou údaje pro platby?
Číslo účtu pro veškeré platby je 1943622379/0800. Variabilním symbolem je identifikační číslo, pokud není přiděleno, rodné číslo. Údaje pro platbu ze zahraničí jsou následující: SWIFT: GIBACZPX; IBAN: CZ5508000000001943622379.
- Kdy a kde probíhá výuka a zkoušky?
U prezenční formy studia probíhá výuka během všedních dnů, cca 3-4 v týdnu, u kombinované formy studia probíhá výuka o víkendech, 4-6x za semestr. Zkušební termíny vyučující vypisují jak na všední dny, tak na víkendy.
Výuka obecně může probíhat v čase 8:00 – 20:00.
Výuka včetně zkoušek probíhá v komplexu budov v Praze 3 – viz http://www.ujak.cz/kontakty/.
- Je možné si rozvrh upravit podle vlastní potřeby?
To bohužel nelze. Rozvrh je pevně stanoven podle studijní skupiny, do níž je student zařazen. Rozvrh se zveřejňuje v informačním systému vždy před začátkem příslušného semestru.
- Poskytuje škola ubytování?
Univerzita bohužel nedisponuje vlastními ubytovacími kapacitami, studenti si ubytování zajišťují individuálně. V okolí školy je ale množství hotelů, hostelů, případně koleje veřejných vysokých škol,
- Jaká je výše školného?
Výši školného naleznete ZDE.
- Je možné školné rozložit do splátek?
Školné se standardně hradí v celku vždy před začátkem semestru, ve výjimečných případech je ale možné požádat si ze zvlášť závažných důvodů o rozdělení platby do více splátek. Tato možnost je však nenároková.
- Mohu poplatky a školné hradit na pokladně?
Ano, všechny platby je možné složit v hotovosti na pokladně. Pokladna bohužel nepřijímá platební karty. V případě dotazů se můžete obrátit na paní Ludmilu Práškovou.
- Je možné vystavit fakturu pro zaměstnavatele?
Ano, fakturu na školné nebo jeho část je možné vystavit. Formulář „Potvrzení o převzetí pohledávky“ včetně dalších informací je ke stažení ZDE.
- Kde najdu studijní plány?
Obecné informace o náplni studijních programů včetně rámcových studijních plánů najdete ZDE.
- Je součástí studijního plánu cizí jazyk?
Informace o rozsahu výuky cizích jazyků naleznete ZDE.
- Kde seženu studijní literaturu?
Většinu ke studiu potřebných publikací škola vydává v rámci vlastního vydavatelství. Publikace jsou ve škole dostupné v prodejně nebo k zapůjčení v knihovně. Další studijní literaturu je možné zakoupit v běžné síti knihkupectví.
- Je možné uznání předmětů z jiné VŠ?
Zápočty a zkoušky, absolvované na jiné vysoké škole, mohou být po posouzení shody uznány na základě Opatření rektora č. 9/2013. Pro konkrétní informace se můžete obrátit na studijní oddělení.
- Jaké jazyky mohu na UJAK studovat?
Informace o nabídce výuky cizích jazyků naleznete ZDE.
- Lze na UJAK získat mezinárodní jazykový certifikát?
Ano, škola organizuje jazykové zkoušky telc. Podrobnosti najdete ZDE.
- Jsou studijní pobyty v zahraničí nabízeny pro prezenční i kombinované studium? Jsou omezeny věkem?
Možnost pobytu není omezena věkem studenta ani formou jeho studia. Informace najdete ZDE.
- Kde najdu důležité termíny?
Harmonogram akademického roku naleznete ZDE. Studentům se důležité informace zveřejňují na nástěnce v informačním systému.
- Jsou v nabídce i kurzy celoživotního vzdělávání?
Ano, podrobnosti naleznete ZDE.
- Vydává škola karty ISIC?
UJAK vydává pouze běžný studentský průkaz, ISIC kartu si studenti mohou zajistit individuálně.
- Jak mohu nahlásit změnu jména/adresy?
Změna jména se provádí na studijním oddělení, je k ní potřeba předložit doklad o změně jména (např. oddací list). Změna trvalé adresy se nahlašuje na studijním oddělení, kontaktní adresu, telefonní číslo nebo e-mail lze změnit samostatně přes informační systém.
- Poskytuje škola podporu pro studenty se speciálními potřebami?
Ano, ve škole působí Akademické poradenské centrum se širokým záběrem služeb.
- Kam se mohu obrátit, když potřebuji poradit?
Záležitosti týkající se průběhu studia a jeho administrace včetně agendy evidence plateb školného a stipendií řeší studijní oddělení, Na studijní oddělení se také můžete obrátit pro pomoc s informačním systémem.
Dotazy ohledně vyučujících, konzultačních hodin, termínů zkoušek apod. vyřizuje sekretariát kateder.
Agendu spojenou s odevzdáváním kvalifikačních prací vyřizuje oddělení kvalifikačních prací.
S dotazy týkajícími se zveřejňování kvalifikačních prací a pro individuální konzultace a poradenství spojené s vyhledáním vhodných informačních zdrojů při tvorbě závěrečných prací, citováním použité literatury a také pomoc při úpravě formální podoby závěrečných prací se můžete obrátit na knihovnu UJAK.
Informace k zahraničním studijním či pracovním stážím poskytuje zahraniční oddělení.
Kompletní kontakty naleznete ZDE.